Stolt

Idag har det varit riktigt dåligt väder, Det har snöat rejält och varit blåsigt. Men inget hindrar en ryttare från att ta sig till stallet och träna med sin häst, Så självklart åker jag ut och gör det jag planerat att göra. Vi har börjat varje ridpass med Nikita i lina med mig på ryggen för att hon ska känna tryggheten, Idag skrittade jag ca 3 varv med lina och sedan släppte vi. Fortsatte på volten och började ställa lite krav, Provade skänkelvikning, Öppna och Sluta vilket hon gjorde jättebra. Skillnaden mellan henne och Chelsey är att Chelsey var känslig men gjorde ändå det hon själv ville, Nikita är känslig och flyttar direkt för skänkeln. Tog även på mig sporrar på dagens ridpass eftersom hon varit trög och svår att hålla igång takten med bara skänklarna, Hon gick såå mycket bättre då. 
Och vet ni vad? Vi fattade galopp! Första gången blev allt kaos och hennes galoppstil var väl inte den snyggaste, Och inte min ridning heller. Andra gången gick det lite bättre men hon var fortfrande svår att få upp i galopp, Sista och tredje gången hjälpte jag till med spöt på bogen och hon tog genast rätt galopp. Superstolt över henne idag, Roligt att stallkompisarna sägar att det är kul och följa oss dag för dag då vi gör framsteg hela tiden. 
 

Kommentera här: