Bockhumör

Wow, Idag när jag kom till stallet hade jag inga planer på att göra något speciellt. Bara mocka, Packa hö, Fylla vatten och göra krafftfodret såklart. Men då var Sanna där och frågade om inte jag skulle följa med och rida i paddocken, Kände att jag behövde komma upp i sadeln och försöka iallafall. 
Well.. 
Det började bra och hon skötte sig när jag skrittade, Hon sköt in bogen lite så det började vi jobba med. Det gick bättre och bättre för varje varv, Nikita är väldigt lättlärd och behöver ofta bara fåtal gånger för att förstå vad vi begär av henne. Började driva på för trav, Då fick hon en explosion och började bocka. Detta hände flertal gånger under passet men vi fick några bra övergångar, Och även när vi travade i bra takt på kortsidan. 
Det är mycket jobb med den ponnyn så det är tur att hon är en arbetsnarkoman och har en enorm vilja. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: